Östhammarshem: ”Vi har tagit kliv på alla områden med Akribi”
Hem FASTIGHETER Östhammarshem: “Vi har tagit kliv nu på alla områden med Akribi”

Östhammarshem: “Vi har tagit kliv nu på alla områden med Akribi”

Publicerat av: Redaktionen

Östhammarshem har nu tre års erfarenhet av att arbeta i Akribis ekonomisystem.

Då var ekonomichefen Jennie Saglam ny på sin post och att byta ekonomisystem var ett av hennes allra första beslut.

Det beslutet ångrar hon inte, då Östhammarshem enligt Jennie tagit kliv framåt på alla områden i sitt ekonomiarbete.

– Resultatet av bytet har så här långt varit långt över förväntan och allting har gått förvånansvärt smidigt måste jag säga. Det är stor skillnad mot systemet vi hade tidigare, säger Jennie Saglam.

Hon lyfter bland annat fram att systemet är både lättarbetat och enkelt att förstå i sina olika funktioner. Det krävs inte direkt någon långläsning av komplicerade manualer utan det mesta är intuitivt och lättbegripligt för användarna, menar hon.

– En annan stor skillnad är att vi nu kan jobba oss nedåt i systemet och plocka ut de rapporter och analyser som vi behöver för redovisning och uppföljning. Det var ett mycket mer komplicerat och tungrott moment i vårt tidigare system.

Östhammarshem: ”Vi har tagit kliv på alla områden med Akribi”

Katarina Ek och Jennie Saglam sköter ekonomiarbetet på Östhammarshem och de är mycket nöjda med bytet till Akribis ekonomisystem.

Snabb support
Men de stora skillnaderna tycker hon ligger i hur Akribis support fungerar samt ekonomisystemets funktioner för automatisering som gör ekonomiarbetet både effektivare och mer tillförlitligt.

– När det gäller supporten så är den väldigt snabb och kundorienterad. Vi får snabba svar på de ärenden vi läggar upp i systemet, oftast på samma dag. Tidigare kunde vi vänta länge, om vi ens fick svar överhuvudtaget, berättar hon.

Och i sin digitalisering har Östhammarshem tagit stora kliv med Akribi de senaste åren. Redovisning, rapporter och analyser har blivit mer träffsäkra samtidigt som många tidigare manuella moment har automatiserats. Inte minst har integrationen med fastighetssystemet Momentum underlättat det löpande arbetet.

– Totalt sett är det väldigt stor skillnad mot hur vi arbetade tidigare. Allting är enklare och mer snabbjobbat nu, säger Jennie.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy