Option One investerar i Finanstid.se och får därmed tillgång till en marknadsföringskanal in-house
Hem Nyheter Option One investerar i Finanstid.se och får tillgång till en marknadsföringskanal in-house

Option One investerar i Finanstid.se och får tillgång till en marknadsföringskanal in-house

Publicerat av: Redaktionen

Option One AB (“Option One” eller “Bolaget”) meddelar idag att man gjort en större investering i Finanstid.se med tillhörande app och Podcast Framtidsbolagen.

Investeringen sker tillsammans med Corpvantage AB och ger Option One en egen mediekanal som kan skapa skräddarsydd marknadsföring som optimerar både spridning och verklig påverkan för Bolagets övriga portföljbolag.

Finanstid.se har mellan 100 000 – 500 000 sidvisningar per månad och ca 30 000 prenumeranter. Tidningen har haft en stark tillväxt sedan lansering och ger läsarna de senaste nyheterna inom finans och tillväxtbolag.

Sedan slutet på 2020 har webbtidningen kompletterats med podcasten Framtidsbolagen som intervjuat namnkunniga företagsledare från noterade företag. Podcasten har även givit mindre bolag möjlighet att synas för en bred publik, något som blivit allt viktigare under de senaste åren med tanke på den kraftiga tillströmningen av antalet börsnoteringar. Podcasten har sedan start letts av Hampus Rebjö med lång erfarenhet från programledar- och skådespelarbranschen. Hampus har bl.a. lett över 300 game shows.

Option One investerar i Finanstid.se och får därmed tillgång till en marknadsföringskanal in-house– Investeringen i Finanstid är strategiskt viktigt för oss ur flera hänseenden. Vi stärker vår position som investerare ytterligare och kan bidra till att maximera tillväxten i våra portföljbolag genom att kontrollera vår egna marknadsföringskanal. Vi ser även affären som mycket attraktiv ur ett rent investeringsperspektiv. Tillsammans med teamet på Corpvantage ska vi vidareutveckla webbtidningen och säkerställa en hög och tilltagande lönsamhet för bolaget, säger Vidar Brudvik, VD på Option One AB

– Genom förvärvet av Finanstid får vi tillgång till en marknadsföringskanal in-house som kompletterar våra IR-tjänster på ett bra sätt. Antalet noterade bolag i Sverige har mer än fördubblats de senaste 10 åren vilket markant har ökat vikten av att som noterat bolag synas. Vi känner oss trygga med att förvärvet kommer bidra till synergieffekter i form av bland annat korsförsäljning och ett närmare samarbete tillsammans med Option One, säger Jacob Svensson, medgrundare på Corpvantage AB.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information>>