Nyöppnade Bank Hotel väljer NetNordic för sin telefonilösning

NetNordic har fått förtroendet att både projektleda och installera en helt ny telefoniplattform med tillhörande kontaktcenter till boutique-hotellet Bank Hotel.

Då Bank Hotel behövde en modern telefoniplattform för att ge bra service till sina gäster föll valet på NetNordic.

Bank Hotel är Stureplansgruppens exklusiva nya boutiquehotell och öppnade i augusti 2018. Byggnaden uppfördes som en bank, men har nu renoverats och efter en omfattande ombyggnation, där byggnadens ursprung har bevarats genom att återskapa orginaldetaljer, så presenteras nu ett elegant och smakfullt hotellkoncept. Målet har varit att skapa ett boutique-hotell som kan mäta sig med topphotellen i London, Paris eller New York. Bank Hotel vill bli Sveriges främsta lyxhotell.

Då Bank Hotel behövde en modern telefoniplattform för att ge bra service till sina gäster föll valet på NetNordic. Förutom en modern växelplattform så implementerades även kontaktcentret med integration till Bank Hotels egna bokningssystem samt rumstelefoni till samtliga rum. Detta ger en effektiv lösning som supporterar såväl kunder som medarbetare på bästa sätt.

– Vi vill ge våra kunder en helhetsupplevelse som är någonting utöver det vanliga. Att kunna kommunicera med våra kunder på ett modernt och effektivt sätt känns självklart, och då krävs bra teknik och tekniskt kunnande från vår partner. Därför kändes valet av NetNordic naturligt”, berättar Jennica Jonsson, projektledare pre-opening Bank Hotel, Stureplansgruppen

Lösningen implementerades under sommaren och har varit till stor hjälp i dialogen mellan kunderna och Bank Hotel.

– Det känns mycket roligt att få förtroendet att leverera en modern telefoni- och kontaktcenterplattform till en aktör som inte tummar en millimeter på sin kvalitet. Bank Hotel har stora ambitioner och vi ser en stor potential att fortsätta växa och utvecklas tillsammans med Bank Hotel och Stureplansgruppen”, säger Joakim Harging, VD på NetNordic Communication.