Northmill introducerar unikt lojalitetsprogram

Rebilla Reward sänker räntan varje gång kunden betalar i tid

Det svenska fintech-bolaget Northmill fortsätter att introducera nya tjänster i den snabbaste takten någonsin. Nyligen lanserades den första produkten under varumärket Rebilla som innebär att alla med en befintlig kredit enkelt genom att fota sin faktura, kan få ett erbjudande om att sänka sin ränta. Nu växlar det snabbväxande fintech-bolaget upp ytterligare och introducerar Rebilla Reward. Ett lojalitetsprogram som sänker räntan varje gång en person betalar sin faktura i tid, ända ner till 4.69 procent. Northmill erbjuder bland marknadens lägsta räntor och syftet med lojalitetsprogrammet är att uppmuntra ett sunt kreditbeteende.

– Vi har lyssnat på våra över 200 000 kunder när vi utvecklade Rebilla Reward och tagit bort all komplexitet och fokuserar uteslutande på att göra det så enkelt som möjligt för kunderna att spara pengar. Det är en nästa generations lojalitetsprogram. Inte nog med att vi redan sänkt räntan för alla med en befintlig kredit, med Rebilla Reward sänker vi räntan ytterligare varje gång kunden betalar sin faktura i tid. Det är så vi bidrar med verkligt kundvärde, säger Babel Poli, produktägare, Rebilla.

Rebilla Reward kräver ingen tid eller energi från kunderna utan aktiveras automatiskt och kunden börjar sänka sin ränta direkt när fakturan betalas i tid. Eftersom majoriteten av kunderna också använder autogiro-betalning så kommer Rebilla Reward i praktiken innebära att räntan sänks kontinuerligt.

– Rebilla Reward symboliserar vår strävan att alltid skapa kundnära lösningar som med hjälp av teknik förenklar och förbättrar människors privatekonomi. Vi har varit teknikdrivna och väldigt kostnadseffektiva sedan dag ett. Nu upplever vi fördelarna genom att snabbt kunna skala upp och få utväxling på våra investeringar. Därför ser vi också väldigt stor potential i lojalitetsprogrammet, säger Hikmet Ego, Vd och medgrundare, Northmill.

Northmill strävar efter att automatisera varje process som kan automatiseras och det är företagets egenutvecklade teknikplattform som lagt grunden för det unika lojalitetsprogrammet.

– Vi har ett eget data scientist team som ständigt utforskar nya möjligheter i en typ av innovationsmiljö. Vi ber dem i princip att ständigt experimentera med ny AI- och ML-driven teknologi i syfte att testa, förbättra och automatisera, säger Hikmet Ego.

Northmill fortsätter investera i nyckelkompetens inom IT, risk och analys och under första kvartalet i år anställdes 21 personer. Majoriteten med uppgift att fortsätta utveckla teknikplattformen och skapa nya produkter. Nyligen tillsattes också en ny Chief Risk Officer genom den erfarne risk- och bankexperten Daniel Roxö.