Efter 14 dagar valde 50% att identifiera sig med BankID, vilket resulterade i över 15 000 inloggningar som erbjöd kunderna en trygg och säker upplevelse direkt.
Lensway, Nordens ledande online-återförsäljare av kontaktlinser och glasögon, har ingått ett nytt samarbete med IDkollen, en nordisk leverantör av digitala identifieringstjänster.
Samarbetet syftar till att möta den ökade efterfrågan av självbetjäning på Mina Sidor samt kundernas förväntan på enkel och säker inloggning.
– BankID är ju den mest använda och mest förväntade metoden för att identifiera sig digitalt i Sverige.
-Därför var en implementation av denna metod ett naturligt steg för att erbjuda våra kunder en bättre och förenklad kundupplevelse, säger Malin Pettersson, Head of Digital Store & Infra på Lensway Group.
– Vi är otroligt nöjda med vårt samarbete med IDKollen. Vi fick bra information och stöd under projektet och själva implementeringen gick smidigt, säger Malin Pettersson. Sedan starten i april ser vi en stadig ökning av identifieringar. Kunderna verkar uppskatta servicen som inloggning med BankID innebär och vi har fått flera positiva kommentarer. Lösningen kommer även att implementeras i övriga nordiska länder, avslutar Malin Pettersson.
– Vi ser fram emot att samarbeta med Lensway för att ta deras självbetjäning till nästa nivå. Marknaden för digital identifiering börjar mogna och vi ser ett ökat intresse bland e-handlare. De känner behovet att förbättra tryggheten och säkerheten för både sig själva och sina kunder, vilket vi rekommenderar säger Karin Giertta, Marknadschef på IDkollen.