För tredje gången kammar Lendify, som tidigare i år förvärvades av Lunar, hem kategorin Sveriges nöjdaste kunder inom privatlån.
Utnämningen är ett initiativ från Svenskt Kvalitetsindex.
Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex en studie om hur kunderna upplever privatlån, fastighetslån, bolån och sparande i värdepapper. Enligt årets resultat ligger kundnöjdheten på fortsatt höga nivåer. Lendify försvarar sin position inom segmentet för privatlån och har för tredje året i rad de nöjdaste kunderna.

Mats Persson Bergius, Sverigechef på Lunar.
– Vi är jätteglada över att vi fortsätter ha Sveriges nöjdaste kunder. För oss är det a och o att att vi alltid möter kundernas behov. Det handlar inte bara om att erbjuda bra priser och räntor idag. Vi ser att våra kunder har ett allt större behov av service när de hanterar sina affärer antingen själva digitalt eller i dialog med oss. Här är det viktigt att låneföretagen är lyhörda, tillgängliga och anpassar sig, säger Mats Persson Bergius, Sverigechef på Lunar.
Tidigare i år förvärvades Lendify av danska fintech-appen Lunar, som erhåller europeisk banklicens.
Lunar har idag över 400 000 användare i Norden och i somras investerade Kinnevik, Heartland och Tencent 2,1 miljarder kronor i bolaget. Nu storsatsar Lunar på den svenska marknaden.
– Vi ser fram emot att fortsätta väva samman Lendify’s prisvinnande låneerbjudande med Lunars digitala tjänsteutbud. Vi utmanar etablerade banker genom att leverera produkter svenska konsumenter verkligen vill ha, med service i fokus, avslutar Mats Persson Bergius.