Kundportal underlättar vardagen för Sigtuna kommun
Hem Nyheter Kundportal underlättar kunderna i Sigtuna kommun

Kundportal underlättar kunderna i Sigtuna kommun

Publicerat av: Redaktionen

Sigtuna kommun är en av de kunder som varit med oss längst, faktum är att det är en av de allra första kommuner som vi fick förtroendet att agera ombud för när det gäller registrering och hantering av medarbetare inom vården för HSA och SITHS.

Som leverantör av ombudstjänster är det grundläggande för oss att kunden känner sig trygg och att processer flyter på enkelt och säkert.

Vi upplever också att närheten till snabb och lättillgänglig support är en viktig faktor som vi eftersträvar att kunna erbjuda alla våra kunder.

Från en bökig process till enkel, trygg och snabb hantering…
Kundportal underlättar vardagen för Sigtuna kommun

I maj 2021 tog man ytterligare ett steg med ambitionen att förenkla ärendehantering och beställningsprocessen för Sigtuna kommun. Tillsammans med beställningsansvarig av HSA och SITHS utvecklades en skräddarsydd kundportal anpassad efter just deras verksamhet. De har nu genom den kundportalen fått ett nytt verktyg att arbeta med som inte bara underlättar och effektiviserar ärende och beställningsprocesser utan ger en tydlig översyn och möjlighet att följa ärendet från start till mål.

Sharareh Ramezan, Chef för hälso- och sjukvårdsorganisationen, Äldre- och omsorgsförvaltningen på Sigtuna kommun, kan med sin erfarenhet intyga, att från det att hon tidigare själv haft helhetsansvar för hanteringen av HSA och SITHS till att anlita ombudstjänsterna via Svensk e-identitet har underlättat vardagen. Med stor framgång har framförallt tilldelning av medarbetaruppdrag effektiviserats sedan kundportalen implementerades.

Uppskattat verktyg i den dagliga driften

Madeleine Holmlind, kundansvarig Svensk e-identitet, är kontaktperson och behjälplig med support vid ärendehantering- och eller rådgivning gällande ombudstjänster för Sigtuna kommun.

– Jag upplever att vi tillsamman löser de eventuella frågor och funderingar som kan uppstå, och genom att tidigare i år implementerat kundportalen har vi tydligt sett en förbättring i ärendehantering- och beställningsprocessen. Kundportalen har kommit att bli ett uppskattat verktyg i den dagliga driften då den är användarvänlig och enkel att sätta sig in i.

Det är ett nöje att få arbeta ihop med Sigtuna kommun och få vara en del av deras resa säger Madeleine Holmlind kundansvarig Svensk e-identitet

Utöver Ombudstjänster är också svensk e-identitet en stolt leverantör av andra inloggningstjänster så som BankID för inloggning i tjänster, system och appar inom kommunen.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>