iZettle firar 5 år med sänkt pris, ny kontaktlös kortläsare och nytt verktyg för kundkommunikation
Hem NYHETERDETALJHANDEL iZettle firar 5 år med sänkt pris, ny kontaktlös kortläsare och nytt verktyg för kundkommunikation

iZettle firar 5 år med sänkt pris, ny kontaktlös kortläsare och nytt verktyg för kundkommunikation

Publicerat av: Redaktionen

Nu är det fem år sedan iZettle lanserade världens första mini chipkortläsare och därmed erbjöd även mindre företag att på ett enkelt sätt ta betalt med kort.

Idag finns iZettle i 12 länder och nya produkter och tjänster har löpande introducerats med mål att stötta småföretagare till att jobba mindre och tjäna mer. Nu visar data att småföretag som använder iZettle ökar sin omsättning fem gånger mer än snittet för i EU. Femårsjubileet firas med tre nyheter; sänkta priser, ny kontaktlös kortläsare och nytt verktyg för kundkommunikation.izettle

Stockholm 8 juni: För fem år sedan lanserade iZettle världens första mini chipkortläsare. Mycket har hänt sedan dess. iZettle finns nu i 12 länder och har introducerat nya produkter som finansieringstjänsten iZettle Advance.

iZettle firar sitt femårsjubileum med tre produktnyheter. Den första är att man sänker transaktionsavgiften. Avgiften är rörlig och innebär att ju mer en handlare säljer desto lägre blir avgiften. Den rörliga skalan börjar på 2,75 % och går nu ner till så lite som 1%.

En ny och förbättrad kortläsare släpps också. Den kontaktlösa Chip & PIN-läsaren tar emot betalningar snabbare än tidigare och har fått ett helt nytt utseende.

“Kontaktlösa betalningar gör det väldigt enkelt för konsumenter att betala och medför betydligt ökad transaktionshastighet för handlare. Nu när kortföretagen börjat ge ut kontaktlösa kort även i Sverige är det viktigt för handlare att kunna ta betalt med dessa” säger Jacob de Geer, VD och medgrundare iZettle.

Dessutom fortsätter iZettle att utveckla sitt produkterbjudande och lanserar nu  Kunder – en tjänst som hjälper handlare att hålla kontakten med sina kunder. Efter en försäljning kan man enkelt spara och exportera kundens mailadress vilket möjliggör att man kan sedan kan kommunicera direkt med sina kunder.

“Under året kommer iZettle hantera transaktioner om 3 miljarder Euro och 1000 småföretagare ansluter sig till tjänsten varje dag. Men inte bara iZettle växer, data visar att handlare som använder sig av oss ökar sin omsättning med mer än 15 procent årligen jämfört med snittet i EU som ligger på 3.3%* vilket känns helt fantastiskt” fortsätter Jacob de Geer, iZettle.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>