Hem Nyheter Inkassohantering för företag blir mer digital

Inkassohantering för företag blir mer digital

Publicerat av: Redaktionen

Den nya tjänsten eKrav är det senaste exemplet på hur Visma bidrar till digitaliserade processer i små och medelstora företag.

Inkassohantering för företag blir mer digital 3Genom den får företag, organisationer och föreningar hjälp att enkelt och kostnadsfritt skicka påminnelser eller inkassokrav till kunder som inte betalar i tid. Efter registrering kan användaren ladda upp fakturan så sköter tjänsten resten.

– Vi vill förenkla hanteringen av påminnelser och inkassokrav. Den nya tjänsten är designad efter små och medelstora företags behov, där viktiga administrativa processer sker med så lite handpåläggning som möjligt, säger Erik Ahrholt, affärsområdeschef på Visma Collectors.

eKrav är kostnadsfri för företagaren att använda. Men det kan tillkomma kostnader hos Kronofogden, samt avgifter för ärenden som återkallas i kravhanteringen. Själva påminnelse- och inkassoprocessen sköts av Visma Collectors. Mottagaren har tolv dagar på sig att betala, innan ett inkassokrav skickas till kunden. Betalning kan göras via internetbank, Swish, bankgiro eller genom en avbetalningsplan.

– Den nya tjänsten kan underlätta för småföretagare som försökt fakturera men inte fått betalt. Samtidigt som processen sparar tid kan även Vismas starka varumärke göra att kravet prioriteras hos mottagaren, säger Erik Ahrholt.

Mer information om eKrav finns här: www.visma.se/inkasso/ekrav

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>