Infobip i storsatsning för att hjälpa nordiska startups
Hem STARTUP Infobip i storsatsning nu för att hjälpa nordiska startups

Infobip i storsatsning nu för att hjälpa nordiska startups

Publicerat av: Redaktionen

I dagarna har Helsingfors drabbats av teknikfeber, när teknikkonferensen Slush åter kunnat öppna upp för tusentals grundare, utvecklare och investerare.

Bland bolagen på plats återfinns kommunikationsföretaget Infobip, som i oktober gick in som officiell partner.

”Infobip är den perfekta partnern för oss eftersom de har så mycket de kan erbjuda startups, från deras fantastiska räckvidd till det faktum att deras lösningar är sådant som startups ofta saknar och behöver. Infobip är en unik framgångssaga och de är bra på att omvandla sina erfarenheter till värdefull kunskap som de gärna delar med sig av. Infobip är också en utmärkt förebild när det gäller att bygga bolag med slutanvändaren i centrum”, säger Valtteri Heinlä, Head of Partnerships på Slush.

Infobip i storsatsning för att hjälpa nordiska startupsCPaaS- och SaaS-utvecklaren är ett av Europas snabbast växande teknikföretag och nu ökar bolaget sin närvaro på den svenska marknaden. I somras lanserade man Infobip Startup Tribe, ett program med syfte att hjälpa startup-bolag använda företagets lösningar för att göra det enklare för dem att kommunicera med sina kunder. Idag använder exempelvis Uber, Strava och Bolt företagets lösningar.

Mindre än ett halvår efter lanseringen har fler än 200 startups från hela världen ansökt om en plats i programmet. Nu följer Infobip upp succén med en lansering i Norden. Bland annat har bolaget varit en av huvudsponsorerna för Slush-konferensen i Helsingfors nu i dagarna.

”Jag kan inte tänka mig en bättre plats än Slush för att presentera Infobip Startup Tribe. Det är inte så länge sedan vi själva var en startup och vi har fortfarande den entreprenöriella ådran i vårt DNA. Att vara på plats på Slush och erbjuda våra lösningar för de tusentals startups som är på plats, så att de kan lägga ännu större fokus på att utveckla sin kärnverksamhet, säger Nikola Pavesic, Director of Startup Ecosystem på Infobip.

Företaget har haft ett rekordstort team på plats för att prata med de fler än 8 000 besökarna, varav många är startupgrundare, utvecklare och investerare. Slush är norra Europas största teknik-konferens och årets upplaga hade bland annat Iphone-designern Tony Fadell som inledningstalare.

”Vi har sett väldigt mycket fram emot att delta på Slush som officiell partner och har haft ett par fantastiska dagar i Helsingfors. Vi ser det här som startskottet för vår satsning Startup Tribe i Norden, och upprepa succén från andra marknader i Europa och andra delar av världen. Det märks att det finns ett starkt behov och ett stort intresse för att samla, förmedla och utbyta kunskap kring hur man, även som nystartat företag, kan göra en kraftfull satsning på omnichannel”, säger Monica Avby-Strahm, Sales Director Nordics & Baltics på Infobip.

Med mer än 15 års erfarenhet av branschen har Infobip expanderat till fler än 70 kontor i sex kontinenter. De möjliggör kommunikation till fler än sju miljarder enheter i drygt 190 länder, direkt anslutna till fler än 700 olika mobilnätverk. Företaget grundades i Kroatien år 2006 och leds av de tre grundarna, vd:n Silvio Kutić, Roberto Kutić och Izabel Jelenić.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>