Hem NYHETER Idag överges 97,5% av påbörjade låneansökningar pga. komplicerade processer – Assently E-sign förenklar processen

Idag överges 97,5% av påbörjade låneansökningar pga. komplicerade processer – Assently E-sign förenklar processen

Publicerat av: Redaktionen

Att affärer genomförs smidigt är avgörande för valet av finansiell tjänsteleverantör. Kundservice och tillgänglighet har blivit allt mer viktigt och priset är inte längre den viktigaste faktorn.

Idag överges 97,5% av påbörjade låneansökningar pga. komplicerade processer - Assently E-sign förenklar processen 2

Smidig digital låneansökan med Assently E-sign & Webbautomation

86% av köparna är villiga att betala mer för en bra kundupplevelse. För att kunna konkurrera bör långivare idag förändra hur de interagerar med dagens konsumenter, och implementera modern digital teknik för att säkra kundlojalitet och minska kostnader.

Övergivningar av låneansökningar
Mer än någonsin kan en besvärlig, tidskrävande process vara skillnaden mellan en ifylld och övergiven låneansökan. Peter Wannemacher, senior analytiker på Forrester sade i ett webinar att övergivningsgraden för online-låneansökningar ligger på 97,5%. Detta beror på att kunderna idag har makten att byta från en långivare till nästa på ett ögonblick. Som ett resultat har kundlojalitet nästan försvunnit: bara 23% av människorna säger att de har en relation med ett varumärke.

Varför överges låneansökningar?
Det finns flera anledningar till att låntagare överger ansökan:

  • Måste laddas ner i PDF
  • Skrivas ut och undertecknas
  • Skicka in dokument via post
  • Fylla i ett långt och komplicerat formulär
  • Omarbeta fel i ansökan

Kundfokuserad affärsmodell – En lyckad strategi
Idag driver faktorer som tillgänglighet, informationsutbyte, professionalism, intuitivitet och attityd tillväxt. En färsk rapport från USA visade att 60% av konsumenterna har tagit sin verksamhet någon annanstans på grund av dålig kundservice och nästan 70% av de yngre konsumenterna har gått vidare på grund av bristande support. Med en föråldrad strategi är det praktiskt taget omöjligt att bibehålla en konkurrensfördel på dagens allt mer kundcentrerade marknad.

Assently E-sign & Webbautomation – Ett beprövat sätt att effektivisera låneansökningar
Som tur är finns digital teknik som gör det möjligt att förenkla verksamheten, förbättra kundupplevelse och minska övergivandet av låneansökningar. Med Assently E-sign med tillägg webbautomation kan du ladda upp blanketter på din webbplats så besökare kan fylla i, signera och skicka in direkt. Assently Esign har samma rättsliga giltighet och verkställbarhet som traditionella ansökningar, och är helt i överensstämmelse med EU:s och USA:s lagar om e-signatur, som bekräftar lagligheten av elektroniska signaturer eIDAS, Amerikanska elektroniska signaturer inom global och nationell handel (E-SIGN Act) och US Uniform Electronic Transactions Act (UETA).

Genom att implementera det som efterfrågas av kunden och som lever upp till regelverken påskyndas ansökningsprocesser, långivare förbättrar lönsamheten och minskar handläggningstiden av ansökningar.

Relaterade Artiklar