HP lanserar nya kontorslösningar där klimat och säkerhet är i fokus

Vid förra veckans globala partnerkonferens HP Reinvent: World Forum i Houston, Texas lanserade HP nya klimatsmarta kontorslösningar.

Lösningar och tjänster vars syfte är att förbättra kundupplevelsen och samtidigt erbjuda ett klimatvänligt utbud.

Bland annat presenterades nya JetAdvantage Apps, där HP siktar på att skapa ett verktyg för att enkelt skapa och distribuera molnbaserade dokumentflöden på ett snabbt och smidigt sätt.

– JetAdvantage Apps gör det möjligt för godkända återförsäljare att anpassa hur våra multifunktionsskrivare stödjer användare genom att erbjuda en anpassad uppsättning tjänster efter deras personliga och unika behov, säger Lars Esping, produktchef för företagsskrivare på HP Sverige.

I samband med Reinvent släpper HP även en undersökning som visar att 83 % av de tillfrågade säkrat sina datorer, men att bara 55 % har säkrat sina mobila enheter. Undersökningen visade även att endast 41 % har nätverkssäkerhet, åtkomstkontroll, dataskydd eller enhetssäkerhet på sina skrivare. Samtidigt ställer allt fler upphandlingar högre krav på säkerhet.

– Vi är idag den enda skrivarleverantören som uppfyller NIST-kraven för motståndskraft mot cyberhot, har ett Bug Bounty-program och ett inbyggt malwareövervakningssystem med självläkande funktion, något vi är väldigt stolta över. HP är den enda skrivarleverantören med SD-PAC-certifierad hård- och programvara som exempelvis HP FutureSmart-firmware, HP JetAdvantage Security Manager och HP Access Control, berättar Esping.

HP har arbetat hårt för att utöka sina partnerfokuserade säkerhetsutbildningar samt certifierings- och försäljningsverktyg. Detta för att hjälpa HPs partners med att lättare bedöma kundens enhetssäkerhet, utveckla förslag och bygga ut säkerhetspraxis.

– Hittills har HP globalt levererat säkerhetsutbildningar till mer än 700 partners. Vi är även väldigt stolta över att så många som 30 svenska partners redan har genomgått vår säkerhetsutbildning, eftersom det säkerställer att våra svenska kunder får bästa möjliga hjälp, berättar Esping.