HiQ hjälper VOLVOFINANS bank att förenkla för kunderna
Hem TEKNIK HiQ hjälper VOLVOFINANS bank att förenkla för kunderna

HiQ hjälper VOLVOFINANS bank att förenkla för kunderna

Publicerat av: Redaktionen

Volvofinans Bank genomgår just nu ett stort digitalt förändringsarbete.

I skapandet av nya konsumenttjänster har man tagit hjälp av HiQ och nu lanseras det första publika resultatet av samarbetet: CarPay . En ny mobiltjänst som förenklar alla bilrelaterade köp och betalningar.

– Vi vill erbjuda relevanta och smidiga tjänster som förenklar våra kunders vardag. CarPay-appen är ett första steg som ger våra kunder full koll på alla köp, samt volvobanktillgång till helt nya förmåner kopplat till bilägande. Till exempel blir det möjligt att använda sin intjänade bonus vid tankning på Tanka , genom ett klick i mobilen, säger Conny Bergström, VD på Volvofinans Bank.

Carpay grundar sig i en framtidsvision för betalningar och kundrelation. HiQ har tillsammans med Volvofinans utvecklat en strategi baserat på visionen. Utöver strategi har HiQ bidragit med kompetens inom bland annat design, användbarhet och teknisk utveckling.

– Vi är stolta över förtroendet och över att få vara en del av Volvofinans Banks digitala resa. Volvofinans Bank har samma tankesätt som vi på HiQ – vi tror båda på att förenkla och förbättra för användaren genom smidiga digitala lösningar, säger Jerker Lindstén, VD på HiQ Göteborg.

Den nya tjänsten gör det möjligt för kunderna att se transaktioner och saldo, ändra kreditgräns och ta del av aktuella erbjudanden, samt använda sin bonus direkt i mobilen. Tjänsten ger också en översikt av sparkonton, lån och leasing.

– Eftersom CarPay hanterar bankrelaterade tjänster har vår expertis och långa erfarenhet inom mobila banklösningar kommit till stor nytta. Tillsammans med användarupplevelsen har säkerhet varit en central fråga, bland annat sker inloggning med mobilt BankID för maximal trygghet, förklarar Lindstén.

– Ännu ett bra exempel på hur digitaliseringen ger oss möjligheter att förenkla människors vardag. Det här uppdraget visar också hur vi på HiQ behärskar hela spektrat av teknik, människa och affär. En bredd som gör att vi kan hjälpa våra kunder hela vägen från R&D till digitalt och tillbaka, avslutar Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>