Dialogtrail tar in 8 MSEK i runda från Brightly Ventures och Chalmers Ventures
Hem STARTUP Dialogtrail tar in 8 MSEK i runda från Brightly Ventures och Chalmers Ventures

Dialogtrail tar in 8 MSEK i runda från Brightly Ventures och Chalmers Ventures

Publicerat av: Redaktionen

Martech-bolaget Dialogtrail erbjuder en plattform som låter företag skapa och distribuera interaktiva konversationer i populära meddelandeappar, såsom Facebook Messenger.

Dialogtrail tar in 8 MSEK i runda från Brightly Ventures och Chalmers Ventures

Dialogtrail tar in 8 miljoner i ny runda med Brightly Ventures och Chalmers Ventures / Foto: Dialogtrail

Erbjudandet riktar sig mot digitala marknadsförare inom e-handel som effektivt vill engagera sin målgrupp i en ny kanal. Plattformen är intuitivt utformad och kräver ingen kodkunskap av användarna. Nu tar Dialogtrail in 8 MSEK av Brightly Ventures och befintliga ägaren Chalmers Ventures tillsammans med några noggrant utvalda ängelinvesterare. Kapitalet ska användas till att växa teamet samt expandera på den nordiska och europeiska marknaden.

-Det är enormt kul att få med fler tunga namn med rätt kompetenser på resan, samtidigt som vi fortsätter behålla en smal ägarlista, säger Axel Hellström, medgrundare och vd på Dialogtrail.

Chatt som kommunikationsmedium används idag i stor utsträckning av både konsumenter och företag. Under de senaste åren har flera av de största meddelandeapparna öppnat upp sina API:er för tredjepartstjänster.

Det svenska martech-bolaget Dialogtrail har varit tidiga med att utveckla en teknisk plattform som gör att deras kunder enkelt kan nå sin målgrupp genom chatt. Bolaget har fokuserat på att lösa komplexa utmaningar kring datahantering, såsom hur data från chatt kan användas för en förbättrad e-handelsupplevelse i helhet.

2020 har varit ett omvälvande år för handeln som inneburit ett påskyndat skifte mot digital handel. För att behålla en personlig kontakt med kunderna har flera nya kommunikationslösningar, som aktivt involverar kunden, fått större plats på marknaden. Effekten för Dialogtrail har blivit en stark genomsnittlig tillväxt i omsättningen på ca. 20% ökning per månad samt inkommande bud kring förvärv.

– Dialog är det mest naturliga sättet att kommunicera ur ett evolutionärt perspektiv. Hittills har kommunikationen i samtliga steg av kundresan nästan uteslutande varit ensidig, med sändare och mottagare. Det vår plattform erbjuder är ett högeffektivt sätt att involvera konsumenter, i ett format de redan är bekanta vid och använder dagligen, säger Axel.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy