Det klassiska Volvokortet får ny design – mer fokus på digitala betallösningar

Nästan en miljon svenskar har det i sin plånbok och mobil.

Nu lanserar Volvofinans Bank en helt ny design på det klassiska Volvokortet som funnits sedan 1984. Det nya kortet får en tydligare koppling till den digitala tjänsten CarPay och därmed ökar fokuset på digitala betallösningar. Redan nu kan Volvofinans Bank avslöja att Apple Pay kommer, något som varit efterfrågat av många kunder.

Drygt 480 000 kunder på den svenska marknaden har laddat ner appen CarPay som är kopplad till Volvofinans Banks kort. Tjänsten, som lanserades 2016, ger bilägare en total överblick av sin bilekonomi och i våras öppnades möjligheten upp att betala tankningen på Tanka direkt med mobilen.

– Vi håller hela tiden utkik efter allt som händer framåt i vår strävan efter smarta, hållbara och enkla lösningar för våra kunder. Vi har varit en bank i 60 år och att vi går mot digitala betallösningar känns helt rätt. Idag har vi stöd för Samsung Pay. Snart kommer även Apple Pay, säger Joel Graffman, Marknads- och försäljningschef på Volvofinans Bank.

– Volvokortet har sett nästan likadant ut i flera årtionden, så det är verkligen kul med en helt ny design. Nu får kortet en tydligare koppling till CarPay. Utöver den nya designen är det premiär för ett helt nytt kort, CarPaykortet. Med det nya CarPaykortet får fler bilägare möjligheten att ta del av smarta tjänster och förmåner som korten erbjuder, säger Joel.

Även om tekniken förändras är målet för Volvofinans Bank fortfarande samma som när det startade 1959 – att möjliggöra kundens bildrömmar och att livet med bilen ska bli så enkelt som möjligt.