Därför investerar Bjurfors i ny digital plattform
Hem FASTIGHETER Därför investerar Bjurfors i ny digital plattform

Därför investerar Bjurfors i ny digital plattform

Publicerat av: Redaktionen

Sättet vi köper och säljer bostäder har förändrats.

Därför investerar Bjurfors i ny digital plattform

Magnus Brynestam hjälper Bjurfors att ta steget upp på den digitala plattformen Hubspot. Foto: Lena Evertsson.

Det måste mäklarkedjornas strategi också göra.

Det menar Magnus Brynestam, som hjälper Bjurfors att implementera den digitala plattformen Hubspot.

När mäklarföretaget Bjurfors uppgraderar sin webbplats är det inte bara ett visuellt lyft. Det är också ett steg upp vad gäller teknik och affärsnytta. Nya sajten bygger på senaste versionen av Episerver/Optimizelys CMS (Content Management System) och på Hubspot – en av världens ledande plattformar för CRM (Customer Relationship Management) och marketing automation.

Rätt tid för inbound marketing

Hubspot hjälper idag över 100 000 företag från 120 olika länder att effektivt vårda sina kundkontakter digitalt. Det kan till exempel handla om att optimera hemsidan för att omvandla en flyktig besökare till en nöjd och återkommande kund. Enligt Bjurfors ägarduo Ola Lundqvist och Mats Ljung är tiden nu mogen för en genuin satsning på så kallad inbound marketing.
– I takt med att varumärket blir mer känt och vi blir fler mäklare som säljer fler bostäder ökar naturligtvis också trafiken till vår webbplats. Med investeringen i Hubspot kan vi på ett bättre och smartare sätt ta hand om den trafiken, vilket gagnar både kunden och vår affär, säger Mats Ljung.

”Mäklarkedjornas strategi måste förändras”

Så varför behöver då ett mäklarföretag ett system som Hubspot? Enligt Magnus Brynestam, vd och digital strateg på Webbstrategerna, är det ett naturligt steg.
– Sättet vi köper och säljer bostäder har förändrats. Det måste mäklarkedjornas strategi också göra. Lokala systemaktörer hänger inte längre med och moderna företag vill i allt större utsträckning investera i plattformar som inte bara levererar funktioner som är kända idag utan som också möjliggör den kundupplevelse som kunderna förväntar sig imorgon, säger Magnus Brynestam.

Datadrivna insikter 

Hubspot består av mängder av funktioner och möjligheter. Utmaningen är enligt Magnus Brynestam att fokusera på rätt sak i rätt ordning. Genom att arbeta datadrivet och kundcentrerat hjälper Webbstrategerna Bjurfors att prioritera rätt och räkna hem investeringen i både kundnöjdhet och nya affärer.
– Insikterna vi får från Hubspot ger oss helt nya förutsättningar att öka antalet kunduppdrag, skapa bättre kundupplevelser och ge mäklarna digitala insikter som i sin tur attraherar nya mäklare till Bjurfors. Hubspot kommer också hjälpa till att identifiera potentialen på nya marknader, säger Magnus Brynestam.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>