Och hela 78 procent fler frilansare ansluter sig i Storbritannien under 2022.
Cool Companygruppens starka tillväxtresa fortsätter under augusti.
I Storbritannien redovisas hela 116 procent tillväxt samtidigt som inflödet av nya frilansare ökar med nära 78 procent under året. Hela bolaget växer med 28 procent jämfört med samma period föregående år.
Frilansbolaget Cool Companys verksamhet i Storbritannien har länge varit på rejäl framfart. Augusti 2022 är inget undantag och tillväxten når hela 116 procent. De stora framgångarna för bolaget i Storbritannien generas bland annat av den stora ökningen av användare under året. Sedan årets start har nära 78 procent fler frilansare anslutit sig till Cool Company, jämfört med samma period föregående år. Dessutom fakturerar frilansarna högre summor i år, värdet på fakturorna som skickas i Storbritannien har ökat med 26 procent.
Majoriteten av användarna i Storbritannien är verksamma inom branscher som business, byggnad och utbildning. Likaså är det de branscherna som vuxit mest under 2022 hittills. När det kommer till de vanligaste frilansyrkena i Storbritannien toppar managementkonsult listan, följt av utbildningsplanerare och byggarbetare.
– Vi ser att lösningen vi tillhandahåller i Storbritannien har burit frukt, fler ansluter sig till oss och frilansarna blir dessutom alltmer lönsamma. Det visar att vi redan i dagsläget gör helt rätt saker, samtidigt som vi har mycket mer planerat för vår fortsatta tillväxt i Storbritannien, säger Jonny Simonsson, CFO på Cool Company.
Stark tillväxt för hela Cool Companygruppen
Cool Companygruppen fortsätter växa och när augusti stängs kan bolaget konstatera att de växer med hela 28 procent jämfört med samma period förra året. I Sverige når tillväxten 20 procent och i Norge uppnår ökningen hela 84 procent jämfört med augusti förra året. För Cool Companys B2B-verksamhet uppvisas starka siffror ännu en månad och i augusti når tillväxten hela 59 procent jämfört med augusti 2021.
– Generellt växer vi stabilt på alla marknader månad för månad. Vi har insikt i vad som behövs för de olika marknaderna och anpassar vår lösning därefter. Dessutom har vi muskler nog att hjälpa våra företagskunder att ta klivet utanför Sverige, säger Jonny Simonsson.