Collector Bank lanserar Collector Checkout med Insights

Collector befäster sin position som Nordens ledande digitala nischbank.

Collector Checkout ger e-handlare alla viktiga betalsätt samlade i en integration. Collector Insights ger e-handlare full insikt och möjlighet att analysera sin kunddatabas.

Collector Checkout är uppbyggd för att ge en kundvänlig upplevelse genom att erbjuda kunden att välja bland de mest populära betalsätten på ett smidigt sätt innan köpet avslutas. Med Collector Insights vill Collector möjliggöra för e-handlaren att få Collectortillgång till och agera med egen kunddata.

E-handlaren kommer enkelt kunna navigera och filtrera i kundbasens demografi och geografi kopplat till omsättning och köpdata. Det ger också möjligheten att ta fram mailadresser till olika kundgrupper. E-handlaren kan arbeta med riktade utskick och målgruppsanpassade budskap vilket är en av flera viktiga parametrar för att få nöjda kunder.

”Det finns ett stort intresse för att jobba med kunddata. Tidigare har det varit dyrt och komplicerat. Med Collector Insights ger vi e-handlarna möjlighet att bli datadrivna och lära känna sin kund bättre. Den möjligheten tror vi ger fler lojala slutkunder och därmed högre lönsamhet för e-handlaren.” Åsa Hillsten Eklund, CCO Collector Bank.

Collector Checkout har byggts i en Iframe för att ge e-handlaren snabb och enkel implementation. För e-handlare som använder Collector Checkout kommer det ske löpande uppdatering av kassan. Det innebär att optimering av kassan sker utan att e-handlaren behöver göra något implementationsarbete hos sig.

”Collector jobbar ständigt med att utveckla morgondagens kundvänliga betallösningar. Collector Checkout är en viktig del i den utvecklingen. Vår ambition är att våra betallösningar alltid ska vara flexibla med stort kundfokus. Collector Checkout i kombination med vår nya tjänst Collector Insights kommer ge e-handlare en unik möjlighet att utveckla sin egen affär.” Stefan Alexandersson, CEO Collector Bank.