Coeo gör digitala event engagerande – på riktigt

Uminova Innovations inkubatorbolag Coeo har utvecklat en hybridlösning som väver ihop fysiska och digitala möten. Sedan coronapandemin har bolaget fått raketfart. 

Coeo gör digitala event engagerande - på riktigt 1– Vi har inte kunnat ta hand om alla som ringer, säger grundaren Anders Gunnarsson som senaste året anlitat fem nya medarbetare och nu behöver anställa fler.

Anders beskriver sig som grundare, vd, utvecklare, webbdesigner, administratör och receptionist. Hans enda problem är att dygnet har för få timmar.

– För mig handlar det mest om utveckling just nu. Vi behöver komma en bit längre med produkten innan vi kan börja satsa internationellt och skala upp, och det jobbar vi på genom att anställa fler, säger Anders.

Det innovativa med Coeo som plattform är att den, utöver att sända ljud och bild i hög kvalité, gör det möjligt för deltagare och föreläsare att interagera med varandra i en lösenordsskyddad webbtjänst. En viktig bit för alla arrangerörer som vill skapa coronasäkra event utan att kompromissa med engagemanget och utbytet. Alla programpunkter går att se i efterhand och det finns också möjlighet att ladda upp extramaterial.

Han tror att människors nyfunna digitala behov kommer att kvarstå även när pandemin har lagt sig.

– Omsättningen har ökat från noll till att gå ”break even” med höstens uppdrag. Det känns kul att vara så långt framme med ett så ungt bolag. Nu siktar vi på att ta in mer pengar för att accelerera. Hittills har vi inte behövt ta in några pengar utan det har varit egna medel, men efterfrågan är så pass stor att vi pratar med ett gäng investerare för att kunna vara med när tåget går. Vi tror starkt på vår produkt och även på tillfället att satsa, säger Anders.