E-handelssatsning ska ta Beyond Nordic ut i världen
Hem NyheterE-handel Beyond Nordic expanderar utanför Nordens gränser

Beyond Nordic expanderar utanför Nordens gränser

Publicerat av: Redaktionen

Under 2022 ska friluftsvarumärket Beyond Nordic expandera utanför Nordens gränser.

Med en uppdaterad e-handelslösning, 100% anpassad för DTC-försäljning, siktar de på att dubbla omsättningen inom loppet av två år – en ökning från 30 till 60 MSEK.

Primärt ska Beyond Nordic ta sig an Österrike, Norge, Finland och Belgien som nya fokusmarknader för 2022.

Friluftsvarumärket Beyond Nordic under 2022 på att expandera till ett flertal internationella marknader, utanför Norden. Sedan bolaget grundades år 2019 har man fokuserat helt och hållet på DTC-försäljning, och fram tills nu skapat starka positioner i bland annat Tyskland, Sverige, Nederländerna och Danmark. Nu lägger man i ytterligare en växel för att expandera till ännu fler internationella marknader under 2022.

E-handelssatsning ska ta Beyond Nordic ut i världenUnder det senaste året har man därför lagt stora resurser på att bygga om sin e-handel från grunden och genomfört både ett plattformsbyte till den DTC-nischade e-handelsplattformen Centra och skapat en helt ny grafisk profil tillsammans med designbyrån STÖK. Med den uppdaterade e-handelslösningen på plats siktar bolaget på att dubbla omsättningen inom loppet av två år med målet att nå 60 MSEK. Primärt satsar Beyond Nordic på att ta sig an Österrike, Belgien, Norge och Finland som nya fokusmarknader för 2022.

  • Vi startade Beyond Nordic i pandemins begynnelse, och fick ett uppsving direkt som ett resultat av den goda timingen – plötsligt valde alla att gå ut och vandra istället för att till exempel resa. Detta medförde att vi idag har skapat oss starka positioner på flera marknader, och byggt upp en trogen skara köpare. Men för att vi ska kunna behålla och utöka den stadiga kundkrets vi nu byggt upp, gäller det att vi hela tiden tänker på nästa steg. Jag har jobbat i e-handelsbranschen i tio år och har ingen tvekan om att en anpassningsbar och skalbar e-handelslösning är det bästa alternativet för att expandera snabbt internationellt, säger Patrik Tankred, medgrundare av Beyond Nordic.

Plattformsbytet genomfördes för att effektivisera den tekniska bakgrundsprocessen, och på ett smidigare och mer anpassningsbart sätt kunna hantera allt från frakt och momsbetalningar, till lokalanpassade språklösningar för varje ny marknad.

  • Vi bytte till Centra för att ta oss till nästa nivå. Vill växa snabbt och har som målsättning nå ut till många nya marknader – och ser Centra som en viktig del i genomförandet av det, eftersom deras teknik är specifikt skapad för att effektivt hantera en global direct-to-consumer e-handel. Vi ser fram emot att trycka på gasen ordentligt under 2022 och framåt, avslutar Patrik Tankred, medgrundare av Beyond Nordic.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information>>