Bättre GDPR-tjänst när Boomr går in som ny ägare
Hem SÄKERHET Bättre GDPR-tjänst när Boomr går in som ny ägare

Bättre GDPR-tjänst när Boomr går in som ny ägare

Publicerat av: Redaktionen

GDPR är krångligt, tidskrävande och förvirrande för många förtag.

Bättre GDPR-tjänst när Boomr går in som ny ägare

Boomr AB

För att kunna ge sin kunder bättre service köper Boomr AB nu GDPR Dokumentation AB.

Ett företag vars produkt man tidigare varit återförsäljare av.

– Genom köpet får vi på Boomr lättare att justera tjänsten utifrån våra kunders feedback, säger Petter Jakobsson, vd på Boomr AB.

Sedan det infördes 2018 har den europeiska dataskyddsförordningen GDPR varit en klurig nöt för många företag. Att göra fel kan bli riktigt dyrt och att göra rätt är inte helt enkelt. Därför behövs det hjälp.

Det förstod man tidigt på GDPR Dokumentation AB. De tog därför fram en praktisk och lättanvänd tjänst som gör det lättare för företag att göra rätt. Också Boomr förstod värdet av GDPR-tjänsten.

– Vi sålde redan juridiklösningar till företagare, men istället för att utveckla en egen produkt såg vi möjligheten att bli återförsäljare av GDPR Dokumentation ABs tjänst. Vi fick snabbt många kunder.

Bättre service är målet med förvärvet
Efter en tid som återförsäljare har Boomr AB:s ägarbolag nu valt att förvärva hela GDPR Dokumentation AB.

– Vi gör det för våra kunders skull. Vi ser att behovet är stort och växande och att det finns ett sug efter en tjänst som är lyhörd för feedback från kunder. Som ägare får vi större möjlighet att snabbt kunna justera tjänsten när det behövs, säger Petter Jakobsson.

Slipp dyra jurister med smarta mallar
Den smidiga tjänsten utgår från en enkel portal www.gdprdokumentation.se där företag kan aktivt jobba och hålla koll på sitt GDPR-arbete.

– Här finns även färdiga mallar som man kan använda sig av istället för att vända sig till dyra jurister, förklarar Petter Jakobsson

Lätt att komma igång och bättre överblick
Nyttan med tjänsten för Boomrs kunder förklarar Petter enkelt i fyra tydliga punkter:

  1. De sätter faktiskt igång med arbetet.
  2. De behöver inga dyra GDPR-konsulter.
  3. Det blir lättöverskådligt.
  4. De kan enkelt få expertishjälp om de fastnar på någon punkt.

För de kunder som idag har tjänsten innebär affären i sig ingen förändring. Allt fortsätter precis som förut.

– De kunder som har feedback, förslag eller önskemål är alltid välkomna att höra av sig, säger Petter Jakobsson, vd på Boomr AB.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

Privacy & Cookies Policy