Åhléns väljer DIBS som betalningslösning för sin stora e-handelssatsning
Hem NYHETERE-HANDEL Åhléns väljer DIBS som betalningslösning för sin stora e-handelssatsning

Åhléns väljer DIBS som betalningslösning för sin stora e-handelssatsning

Publicerat av: Redaktionen

Sveriges ledande varuhuskedja Åhléns har lanserat en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras, så kallad omnikanal.

DIBS är leverantör av en framtidssäkrad betalningslösning för att betala med kort och direktbetalningar via internetbank. En viktig del i Åhléns omnikanalsatsning är att paketutlämning och returhantering erbjuds i samtliga varuhus.

corx96yicckxhh1t0myc– Genom DIBS får vi en funktionell lösning som stödjer de behov våra användare har. Vi har även bra erfarenhet av DIBS från andra koncernbolag och kan hitta vissa synergier inom koncernen, säger Cecilia Mortimer Meurling, E-handelschef på Åhléns.

DIBS, störst i Norden inom betalningar på nätet, har valts som betalningslösning för Åhléns stora e-handelssatsning. Den enkla och säkra lösningen möjliggör för Åhléns att ta betalt med flera olika korttyper och med direktbetalning via internetbank hos Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Betalningslösningen är också framtidssäker och kan användas för kommande betalsätt som exempelvis Swish eller Masterpass. Genom att integrera DIBS antibedrägeriverktyg har Åhléns också minimerat bedrägeririsken, och med DIBS rapportverktyg kan man enkelt stämma av alla transaktioner. Vidare har Åhléns även ett dedikerat team med lokal support hos DIBS, med en personlig kontakt som kan allt om lösningen.

– Det är glädjande att ytterligare ett bolag inom Axel Johnson-koncernen ger oss förtroendet att leverera vår betalningslösning. Åhléns satsning är en stor händelse inom e-handeln och ett bra exempel på både den växande e-handeln liksom integreringen mellan fysisk och digital handel, säger Daniel Larsson, vice vd på DIBS Payment Services.

Inom e-handelslanseringen har Åhléns utvecklat företagets erbjudande för att bättre möta kundernas efterfrågan i gränslandet mellan det fysiska och digitala varuhuset. Kunder som handlar på nätet kommer att få sin online-vara levererad hem, till ett postombud eller till valfritt Åhlénsvaruhus. Man kommer oavsett leveransform att kunna välja att lämna tillbaka inköpta online-varor på valfritt Åhlénsvaruhus. Sortimentet som erbjuds vid lanseringen täcker mer än 20 000 varor, med målet att på längre sikt öka detta till 48 000 varor. Åhléns e-handel finns tillgänglig via hemsidan åhlens.se.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>