​P.F.C. når 60 000 användare på 10 månader

Fintechbolaget P.F.C. når 60 000 användare mindre än ett år efter lansering. P.F.C. tar för närvarande in 10 000 användare per månad.

P.F.C. började bygga sitt varumärke och sin tekniska plattform i början av 2018. I slutet av 2018 lanserades P.F.C. och är för närvarande tillgängligt i Sverige. P.F.C. har nu 60 000 användare i Sverige och planerar att expandera till Norden under 2020.

–Vi har haft ett fantastiskt första år och har fått mer dragkraft på kortare tid än motsvarande fintechbolag på den svenska marknaden. Användare uppskattar att vi erbjuder en personlig och lokaliserad tjänst, och lokalisering kommer också att vara en del av vår strategi när vi expanderar till andra marknader, säger Eli Daniel Keren, VD och medgrundare av P.F.C.

–Vi byggde P.F.C. på rekordsnabba nio månader och slår nu tillväxtrekord på den svenska marknaden, säger Eli Daniel Keren.

P.F.C. är en personlig ekonomisk app och ett kostnadsfritt P.F.C. Mastercard. P.F.C. kommer inom kort att släppa personliga spar- och kreditprodukter med enkel och transparent prissättning.

P.F.C. erbjuder för närvarande funktioner som kostnadsdelning, budgetering, automatisk kategorisering och topp tre utgiftskategorier. Användare kan frysa och beställa ett nytt kort direkt i P.F.C.-appen och får en pushnotis som innehåller användarens saldo efter varje köp. Med P.F.C. är det också möjligt för användare att ändra pin-kod och chatta med kundservice i appen. P.F.C. lägger inte på valutapåslag på köp utomlands och erbjuder fria uttag upp till 3000 SEK per månad.

P.F.C. är ett betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. P.F.C. med cirka 40 medarbetare med omfattande teknik-, produkt- och varumärkeskompetens.