​Kivras momentum fortsätter

Rekordhög avsändartillväxt

​Kivras momentum fortsätter 1
Anna Bäck, VD och Stefan Krook, medgrundare.

De senaste månaderna har tusentals avsändare anslutit sig till Kivra. Bland de senaste avsändarna finns SPP, Samhall och Marginalen Bank. Tillväxten syns också i intresset för digital signering, där H&M har valt Kivra för att digitalisera signering av anställningsavtal.

Störst tillväxt tillskrivs arbetsgivare som ansluter för att skicka lönebesked. Idag förmedlas över 700 000 lönebesked i Kivra varje månad. Det möjliggörs av partnerskap med Sveriges största lönesystem, senast in är Visma SPCS.

Läs mer: Partnerskap med Visma genererar tusentals avsändare

Stort intresse för digitala kvitton

Intresset för digitala kvitton är stort. På kort tid har Kivras första kund, ICA, fått sällskap av detaljhandelsjättarna Jula och Åhléns.

– Vi har haft ögonen på digitala kvitton i några år, men inte sett att befintliga lösningar varit tillräckligt bra. En lösning för digitala kvitton måste vara centrerad kring kunden för att vara attraktiv. Nu erbjuder Kivra en bra kundcentrerad lösning och då vill vi gärna vara tidigt på bollen, säger Johan Sjöhagra DSO på Jula.

Läs mer om varför Jula och Åhléns har valt Kivra för digitalisering av kvitton.
Jula inleder strategiskt samarbete med Kivra för att digitalisera papperskvitton
Åhléns digitaliserar kvitton med Kivra

Kivra på plats 2 bland Sveriges mest meningsfulla digitala varumärken

I studien Purposeful Brands, gjord av Lynxeye, kom Kivra på andra plats i kategorin Sveriges mest meningsfulla digitala varumärken.

– Vi är enormt stolta och glada över att hamna topp 3. Framförallt för att det är det svenska folket som har röstat fram vinnarna, säger Anna Bäck, VD Kivra.

Läs mer på resume.se:   Kivra utmanar Swish som Sveriges mest meningsfulla digitala varumärke

Kivra blev också uppmärksammat som ett av Sveriges snabbast växande teknikföretag och kammade hem Deloittes pris Most Disruptive Innovation Award. Vi var också bland de 50 finalister i den internationella tävlingen Digital Top 50 Awards, som arrangeras av bland annat Google och McKinsey.

Kivra först i världen med att erbjuda klimatpositiv post

Klimatfrågan är kanske mer aktuell och uppmärksammad än någonsin. Vi är många som behöver ta ansvar och agera. Och vi tror att företag har en viktig roll i att göra världen bättre. Kivras superkraft är att affär och hållbarhet skalar 1:1. Det innebär att ju fler företag, myndigheter och konsumenter som använder Kivra, desto bättre för miljön. Men vi nöjer oss inte där. Därför tog vi steget till att bli klimatpositiva. Så posten ni skickar via Kivra är numera just det – klimatpositiv. Läs mer