UC lanserar event för unga med starka influencersamarbeten

UC lanserar sitt första event för unga vuxna, med starka influencers som talare.

Eventet, som kallas The BILL Meetup är det första i sitt slag och en del av UCs nya satsning mot målgruppen 19-26 år.

UC lanserar sitt första The BILL Meetup i samarbete med Hugo Rosas och Anna Svahn. The BILL Meetup går av stapeln den 27 september på Downtown Camper i Stockholm. UC bjuder in unga vuxna till en kostnadsfri kväll för att inspirera och ge tips kring hur man kan vässa sin privatekonomi.

– Idén till The BILL Meetup väcktes i Almedalen för drygt ett år sedan. Vi insåg då att unga vuxna har en önskan om att öka sin medvetenhet kring privatekonomi, och att vi på UC har mycket kunskap i ämnet som vi gärna bjuder på. Vi gör helt enkelt detta för att vi vill bidra till att främja den privatekonomiska kunskapen hos den här målgruppen, med hjälp av starka profiler som Hugo och Anna. Och självklart blir det en och annan överraskning under eventet också, berättar Victoria Preger, marknadsdirektör på Asiakastieto Group, där UC ingår.

The BILL Meetup, är en afterwork på Downtown Camper i Stockholm dit mer än 100 unga vuxna mellan 19-26 år kommer att få prata och lyssna till olika break out sessions om privatekonomi. Centralt för eventet är UCs populära privatekonomiska tjänst Kreditkollen. Konferencier för eventet är Kreditkollens ambassadör Hugo Rosas.