Stena Line automatiserar anställdas hantering av företagsutlägg

Companyexpense Svenska AB och Stena Line samarbetar för att digitalisera och automatisera reseräkningen för Stenas bolag.

Tack vare samarbetet får Stena Line:s personal hjälp med att automatisera flertalet moment från att man använder sitt betalkort tills att utläggsrapporten är inskickad, godkänd och utbetald.

Fördelarna är många men bland de viktigaste är den tid som Stena Line sparar i processen. Utöver tidsvinsten innebär samarbetet att Stena Line:s anställda inte skriver ut kvitton från mailen längre samt att all hantering mellan medarbetare och chef sker digitalt.

Anna-Katharina Abrahamsson, Manager HR Shared Services på Stena Line (som även sköter lönerna för Stena AB bolagen), ser många fördelar med automatisering.

– Nu kan vi erbjuda våra medarbetare en enkel, snabb och säker redovisning av alla utlägg, traktamenten och milersättningar. De anställda ökar sin mobilitet samtidigt som de digitaliserar sin hantering av kvitton. Tidsbesparingen för dem blir betydande

– Samarbetet med Stena är ett perfekt exempel på hur vår mobila plattform kommer till nytta och underlättar vardagen för företag och deras anställda, säger Per Einarsson, VD på Companyexpense Svenska AB.