ServiceNow integrerar med SAP SuccessFactors Employee Central

ServiceNow offentliggör idag en ny integrationslösning SAP SuccessFactors Employee Central, vilket hjälper kunder skapa och driftsätta HR-tjänster av hög kvalitet I verksamheten.

ServiceNow HR Service Delivery kommer att ha native-integration med data från SAP SucessFactors Employee Central som del av ett produktsläpp I slutet av 2017.

Kunder som redan idag använder ServiceNow for HR Service Delivery och SAP SuccessFactors Employee Central kommer att omedelbart kunna dra nytta av den helhetsupplevelse integrationen möjliggör. Offentliggörandet gjordes i samband med HR Technology Conference & Expo som äger rum i Las Vegas den 10-13 oktober.

”Att göra det enklare för anställda att vara anställda borde vara högt prioriterat för varje HR-ansvarig. Genom att riva de silos som finns i dagens globala verksamheter gör ServiceNow det enkelt för anställda att få den personalservice de behöver vid varje givet tillfälle, både från HR och i de fall när andra avdelningar behöver kopplas in”, säger Pat Wadors, Chief Talent Officer vid ServiceNow, som nyligen kom till företaget från LinkedIn.  

Många processer inom anställning och personalvård, som exempelvis onboarding, börjar i HR men kräver också deltagande från en mängd andra avdelningar inom verksamheten, exempelvis ekonomi-, IT- och lokalansvariga. I genomsnitt beräknas det att det krävs koordination mellan fem till tio olika avdelningar på ett företag för att en persons nyanställning ska fullbordas. Med ServiceNow kan alla de nödvändiga stegen genomföras snabbt och med personligt anpassad service, vilket leder till en mer positiv upplevelse.

Anställda med ett HR-ärende, exempelvis kring onboarding, förmåner, tjänstledighet och så vidare,  gör en förfrågan i ServiceNow HR Service Delivery. Med den nya integrationslösningen kan den anställdes data i SAP SAP SuccessFactors Employee Central användas för att personligen anpassa hanteringen. Beroende på den anställdes yrkesroll, säkerhetsnivå och placering kan ServiceNow HR Service Delivery erbjuda rätt information och förslag på actions samtidigt som processer och arbetsflöden mellan olika avdelningar och system kan automatiseras.

Josh Bersin, grundare av Bersin by Deloitte, Deloitte Consulting LLP, sager: “Anställda i hela världen känner sig överväldigade av teknisk komplexitet och distraktioner på arbetsplatsen. Lösningar som bidrar till att förenkla och effektivisera HR-processer och minska tidsåtgången för administration är kritiska för att öka produktiviteten, och samtidigt öka de anställdas engagemang och behålla dem längre i verksamheten.”