Hem NYHETER Revisionsbyrån RSM tar in Citrix-lösning för att förbättra kundservicen

Revisionsbyrån RSM tar in Citrix-lösning för att förbättra kundservicen

Publicerat av: Redaktionen

Revisionsbyrån RSM i Göteborg har förbättrat sin kundservice med hjälp av Citrix Workspace Service.

Revisionsbyrån RSM tar in Citrix-lösning för att förbättra kundservicen 3Byrån med 50 anställda är en sammanslagning av flera mindre bolag med olika IT-system.

Alla medarbetare på RSM arbetade tidigare via desktops och laptops och byrån saknade en lösning som gav mobila anställda säker åtkomst till affärskritiska dokument. Med Citrix Workspace-lösningar får nu medarbetarna säker åtkomst till appar, desktops och affärskritiska dokument var som helst ifrån och oavsett vilken enhet de för tillfället arbetar på.

– Vår verksamhet är i dag 90 procent digital men trots detta lagrar vi inget kundmaterial eller data på medarbetarnas lokala enheter. Många av våra kunder är it- och säkerhetsbolag, och till och med de är imponerade av säkerheten som vår Citrix-lösning erbjuder, säger Fredrik Högström, IT-chef på RSM.

Citrix partner Xenit har levererat Citrix Workspace Service med XenApp och XenDesktop till revisionsbyrån. Genom lösningarna får medarbetarna via sina olika enheter säker tillgång till viktig företagsinformation. Revisorerna på RSM kan få åtkomst till virtuella desktops oavsett plats. På plats hos sina kunder kopplar revisorerna upp sig med sina laptops mot RSM:s Citrix-system. Åtkomsten är säkrad genom en tvåfaktorsautentisering med engångskod.

– Nästa steg blir att rulla ut XenMobile så att vi kan säkra alla endpoint-enheter och leva upp till nya dataskyddsförordningen GDPR. Vi ser en ökning av medarbetare som vill kunna arbeta på sina telefoner eller surfplattor och med XenMobile kommer vi på ett säkert sätt exempelvis t ex kunna publicera interna team-sajter, säger Fredrik Högström.

 

Relaterade Artiklar