Konsulterna fick förtroendet att bygga finansbolaget Allras IT-infrastruktur. Nu får de även förvalta den.
Hem NYHETER Konsulterna fick förtroendet att bygga finansbolaget Allras IT-infrastruktur. Nu får de även förvalta den.

Konsulterna fick förtroendet att bygga finansbolaget Allras IT-infrastruktur. Nu får de även förvalta den.

Publicerat av: Redaktionen

Retune AB har genom ett flerårigt avtal fått i uppdrag att hantera och managera klienter, servrar och nätverk för finansbolaget Allras 180 anställda. Samarbetet började när Allra efter en sammanslagning vuxit till en koncern med sex bolag. De behövde bygga en stabil och säker IT-infrastruktur. Då anlitades Retune som konsulter.

Efter en sammanslagning växte Allra på några månader till en koncern med fyra affärsverksamheter och 180 medarbetare. Allras IT-chef Nalle Jacobsson, samt kontorschef Alexander Friberg, behövde tillgodose den nya koncernens IT-behov och höga krav på säkerhet.

Konsulterna fick förtroendet att bygga finansbolaget Allras IT-infrastruktur. Nu får de även förvalta den.Genom att ta in Retunes konsulter, fick Allra i ett första steg hjälp att konfigurera och övervaka nya servrar.

– Vi fick snabbt en bra relation och ett fungerande samarbete med Retune. De har inte bara extremt kunniga konsulter, deras tjänster är både flexibla och moderna. Att därefter fortsätta samarbeta med Retune var ett enkelt val, säger Alexander Friberg, kontorschef på Allra.

Retunes tjänsteområde kompetenskonsulting, innebär experthjälp för de företag som själva vill driva ett förändringsarbete, men behöver rätt kompetens och lösningar i tid.

– Retune kunde erbjuda oss en helhetslösning inom IT-infrastruktur och genom tjänsten Retune Client har vi fått ordning och kontroll på vår klientmiljö. Våra verksamheter är totalt beroende av en fungerande infrastruktur och att ha Retune som partner är en trygghet både för oss och hela koncernen, säger Nalle Jacobsson, IT-chef på Allra.

Allra befinner sig i slutet av implementationsfasen och ska snart koppla på tjänsten Servicedesk, som innebär att varje användare snabbt får hjälp via telefonen och Retune.

– Vi är tacksamma för att vi som konsulter fick bygga Allras infrastruktur och det är otroligt kul att vi nu fått förtroendet att även förvalta den, säger Farzad Aghazadeh, affärsutvecklare på Retune AB.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>