Hem NYHETER Freshworks sätter kontexten i centrum med kundtjänstlösningen FreshConnect

Freshworks sätter kontexten i centrum med kundtjänstlösningen FreshConnect

Publicerat av: Redaktionen

Freshworks, världsledande inom molnbaserade lösningar för kundtjänst, lanserar nu Freshconnect, vilket är en ny kontextuell samarbetslösning för support- och säljteam.

Freshworks sätter kontexten i centrum med kundtjänstlösningen FreshConnect 3Det nya samarbetsverktyget blir direkt tillgängligt för Freshdesk och Freshsales användare, och gör det enkelt för kundteam och andra interna team att arbeta mer effektivt med varandra kring kundservicehantering och försäljningsavtal.

Till skillnad från de flesta interna meddelande- och chattplattformar, förser Freshconnect användare med kundinformation i realtid under hela samarbetsprocessen, så att man aldrig går miste om helehetskontexten. Med Freshconnect är kommunikationstrådar direkt knutna till kundens supportärenden eller erbjudanden som initierade tråden, och kommunikation sparas automatiskt som en del av kundregistret. Detta gör det möjligt för kundtjänstteamen att påskynda problemlösningen och leverera en sömlös upplevelse, eftersom all kommunikation ingår i den heltäckande kundvyn.

– Idag sker samarbete på jobbet kring specifika uppgifter, till exempel för att lösa ett kundproblem eller ro hem en affär. Trots det återspeglar de verktyg som de flesta företag använder inte den här verkligheten, eftersom de ofta prioriterar långa och irrelevanta konversationer över kundkontext, säger Girish Mathrubootham, VD och grundare av Freshworks. Freshconnect löser detta problem genom att tillhandahålla omedelbara historiska data som uppdateras i realtid för alla som bjudits in att samarbeta med en uppgift. Genom att sätta kontext i centrum för våra verktyg kan teamen betjäna sina kunder på ett effektivare och bättre sätt.

Med Freshconnect kan företag möjliggöra ett effektivt och produktivt samarbete över sina support- och säljteam genom att:

  • Säkerställa samverkan mellan ombud och medarbetare. Med Freshconnect blir hela supportärendets och diskussionens historik tillgänglig för både Freshdesk-användare och samarbetspartners, till skillnad från andra samarbetsverktyg där denna information delas bit för bit genom att kopiera och klistra in information och länkar.
  • Betona kontext kontra samtal. Freshconnect-trådar organiseras av kundkontext istället för av team, vilket vanligtvis förekommer i fristående verktyg. Även om teambaserade trådar möjliggör snabba och simultana diskussioner kan man snabbt gå miste om dess värdefulla kontext. Med Freshconnect kan användarna enkelt spåra separata diskussioner som hämtats från det ursprungliga supportärendet eller avtalet och de kan när som helst ses med omfattande kontext istället för att gå vilse i en lång tråd av olika problem.
  • Möjliggöra fokuserade diskussioner. Freshconnect gör kommunikationen effektivare genom att endast fokusera användare på relevanta uppgifter. Medarbetare kan bara se de diskussioner de har blivit inbjudna till och behöver inte sortera igenom en massa separata och orelaterade samtal.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>