Kaspersky Lab lanserar utvärderingsverktyg för GDPR
Hem GDPR Freshworks ger GDPR-stöd till samtliga kunder i hela världen

Freshworks ger GDPR-stöd till samtliga kunder i hela världen

Publicerat av: Redaktionen

Freshworks, en ledande leverantör av molnbaserade applikationer, meddelar idag att företagets samtliga produkter får stöd för EU:s dataskyddsdirektiv GDPR.

Freshworks ger GDPR-stöd till samtliga kunder i hela världen 2Därigenom säkerställs att all information som hanteras via Freshworks produkter uppfyller de krav på säkerhet, integritet och hantering som ställs enligt GDPR, oavsett om informationen hanteras inom EU eller i andra delar av världen.

– För oss är det är viktigt att alla företag som använder Freshworks produkter får tillgång till ett smart verktyg som gör det enkelt att förstå och hantera den data de samlar in i sitt arbete med sina kunder, säger Arun Mani, Europachef på Freshworks. För att göra det enkelt för företag som använder Freshworks, oavsett var i världen de finns, har vi utvecklat funktioner och support som stödjer detta. Istället för att hantera våra europeiska kunder på ett sätt och övriga på ett annat, har vi byggt in GDPR-stöd för alla kunder över hela världen. Därmed blir det smidigt för dem att hantera data på ett säkert sätt som samtidigt uppfyller kravet på transparens gentemot varje individ.

Freshworks erbjuder produkter som ger företag de verktyg de behöver för framgångsrik kommunikation och interaktion med sina kunder – över hela kundresan. Freshworks mål är att skapa en wow-effekt med kundupplevelsen i centrum. Genom att skapa nya plattformar som anställda effektivt kan använda i sitt dagliga arbete ser Freshworks till att det är enklare än någonsin för företag att erbjuda kundservice av högsta klass.

– Kunder har redan frågat om de måste dela på sina kunddata eller migrera delar av datan till europeiska datacenters för att uppfylla GDPR-kraven. Med vårt arbetssätt eliminerar vi denna utmaning helt och hållet så att kunderna istället kan fortsätta att fokusera på att utveckla en kundservice i världsklass, säger Arun Mani.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>