Hem FASTIGHETER Florius lanserar ny omnikanal-upplevelse tillsammans med Avaya och Dimension Data

Florius lanserar ny omnikanal-upplevelse tillsammans med Avaya och Dimension Data

Publicerat av: Redaktionen

Avaya Holdings Corp. (AVYA). Avaya och systemintegratören Dimension Data, har i ett samarbete med Florius skapat en unik omnikanalsupplevelse för sina kunder.

Florius lanserar ny omnikanal-upplevelse tillsammans med Avaya och Dimension Data 3Florius, en del av ABN Amro, erbjuder nu möjlighet för kunder att snabbt slutföra sina bolåneprocesser med hjälp av nyutvecklade funktioner för både assistans och självbetjäning.

Florius har under sina 70 år alltid strävat efter att förbättra kundupplevelser och hitta nya sätt att ge sina 185 anställda möjligheten att bättre interagera med företagets kunder. För att effektivisera handläggningen av bolåneansökningar byggde företaget om sitt kontaktcenter från grunden.

Målet var att förbättra verksamhetens flexibilitet, ge stöd åt nya kanaler och förse kunder med en mer holistisk kundresa. Genom att använda en omnikanal-strategi med stöd av innovativ digital teknik kan Florius skapa en personlig och dynamisk kundupplevelse.

“Kundresan är mycket viktig för oss. Vi strävar efter att snabbt kunna handlägga alla låneansökningar som kommer in till oss. För att göra detta måste vi ha kunden i fokus. En interaktiv kundupplevelse kräver att vi tillgodoser oss själva med så mycket information som möjligt, samtidigt som vi ser till att automatisera tillgängliga processer”, säger Seif Alhamrany, Head of Advisory på Florius.

I samband med upprustningen av kontaktcentret, valde man att integrera Avayas kontaktcenter-lösningar i företagets CRM-system.

Avaya Breeze främjar Florius innovativa förmåga genom att företaget kan dra nyttja användarvänliga Snap-Ins, och snabbt och enkelt både skapa och integrera applikationer för en mer differentierad kundupplevelse.

“Vi har arbetat länge med Avaya. För ett år sedan inledde vi dessutom ett samtal med Dimension Data om hur vi kunde utveckla en färdplan för att förbättra vårt kundarbete med hjälp av Avayas plattform”, säger Alhamrany.

”Florius är ett bra exempel på Avayas förmågan att knyta samman all relevant information i en omnikanal-dialog och ta hjälp av automatisering där den gör mest nytta. Det skapar en exceptionell kundupplevelse. Vi ser genom våra svenska kunddialoger att intresset för den här typen av lösningar är oerhört starkt även i Sverige”, säger Susann Hjort, VD Avaya Sverige.

Florius webbplats lanserades i mars, med en ny WebRTC-video och samkörningskapacitet som underlättas av Avaya Breeze Snap-Ins. Med en personlig omnikanal-upplevelse som sticker ut från konkurrenternas, riktar Florius blicken mot en framtid med artificiell intelligens och ny innovativ teknik.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>