Detaljhandeln tvingas att tänka omkring kundservice Pga. Millennials
Hem NYHETERDETALJHANDEL Detaljhandeln tvingas att tänka omkring kundservice Pga. Millennials

Detaljhandeln tvingas att tänka omkring kundservice Pga. Millennials

Publicerat av: Redaktionen

Tata Consultancy Services (TCS), den ledande organisationen inom IT-tjänster, konsulttjänster och affärslösningar, skickar ut en viktig signal till detaljhandelns IT-funktioner med en uppmaning att öka takten och förenkla eller bli frånsprungna av konkurrenterna.

krhgpnzj5f1sde0wqv4dI den sjunde upplagan av Forum, TCS rapport med fokus på detaljhandeln, förutspår företaget att detaljhandeln väntas genomgå större förändringar under de kommande 5 åren än den har gjort under de senaste 50 – till stor del på grund av digitaliseringens uppkomst.

Förändringen kommer från två håll: Först och främst från branschen själv där företag, som grundats med den digitala tekniken som affärsidé, utmanar den traditionella detaljhandelsmodellen genom att sätta ribban högt för kundupplevelser och -engagemang. För det andra kommer kunder såsom millennials och Generation Z med sitt inflytande och sin köpkraft att ställa krav på en detaljhandel som spänner över multipla kanaler samtidigt. För att konkurrera i denna nya dynamiska miljö måste detaljhandelsorganisationer kunna förutse förändringar, snabbt svara på verksamhetens behov med nya verktyg och sträva efter en smidig och enkel organisation.

Rapporten uppmanar dessutom till konsolidering och rationalisering av tillämpningar, system och datacenter, modernisering av legacy-system, sammanslagning av driftmiljöer, införande av molnteknik och öppen källkod, rationalisering av verktyg samt neural automatisering.

För den närliggande framtiden ser rapporten neural automatisering som en av de viktigaste drivkrafterna för att lösa detaljhandelns och även andra branschers IT-utmaningar. Detta genom att hjälpa övergången från “att göra saker bättre” till “att göra bättre saker” med hjälp av neural automatisering för att påskynda mänsklig kreativitet och affärsnytta.

I övergången från en människocentrerad till en teknikcentrerad modell kommer neural automation vara nyckeln till att påskynda beslutsfattandet och att tillämpa mänsklig kreativitet och uppfinningsrikedom för mer komplicerade uppgifter med större mervärde konstaterar rapporten.

Läs hela rapporten här för en titt på framtiden för detaljhandelns IT-tjänster samt dess kommande utmaningar.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>