Hem NYHETER Banbrytande svensk innovation hjälper företag att få kontroll på all information som medarbetarna delar

Banbrytande svensk innovation hjälper företag att få kontroll på all information som medarbetarna delar

Publicerat av: Redaktionen

Broschyrer och visitkort gjorda av papper har fram tills nu varit det huvudsakliga sättet för medarbetare att lämna efter sig vid kundbesök.

Banbrytande svensk innovation hjälper företag att få kontroll på all information som medarbetarna delar 3I en för övrigt digital värld uppfattas detta inte direkt som modernt, digitalt och miljövänligt.

Så mycket mer än det “gamla visitkortet” av papper

Det svenska startup-företaget iZwop har utvecklat en plattform som hjälper företag att få kontroll på den affärsinformation som deras anställda delar – tjänsten kallas “digitala visitkort” men är så mycket mer enligt grundaren och VD:n Martin Strempel:

– “Vi revolutionerar hela kommunikationskedjan. De anställda delar sina digitala visitkort från sina smartphones. Mottagarna sparar i sin. Utöver kontaktuppgifter innehåller även de digitala visitkorten allt om företaget och dess produkter och tjänster. Detta innebär att företaget helt plötsligt har en möjlighet att utnyttja den viktigaste kanalen till kunden – den enskilde representanten och dennes affärsnätverk som byggs upp via relationer över en längre tid.”

Så får ett företag med 5,000 anställda kontrollen över vad som delas – exempel:

  • 5,000 anställda delar i snitt 1 visitkort per dag – blir 1,825 miljoner delningar per år.
  • Visitkorten kan delas 1:1 eller till andra sidan jorden på någon sekund. Inga appar eller programvaror behövs. Fungerar direkt på alla smarta enheter globalt. iOS, Android eller Microsoft. Delas via SMS, Mail, Messenger, Skype, WhatsApp, AirDrop, NFC
  • Visitkorten används av de anställda som “digital signatur” när de nätverkar i sociala medier och då kan enskilda inlägg få 500 delningar (istället för 1 i snitt)
  • 50% av mottagarna sparar korten i sin smartphone – 912,500 stycken
  • Företaget har således skapat kontakt med nästan 1 miljon slutkunder på ett år – rakt in i deras smartphones där de har all information om företaget, dess produkter och tjänster.
  • Slutkunden är endast 1 knapptryckning från sin nästa order
  • Företaget kan mäta resultatet, se vem som skickar flest kort och vilka företag som visar intresse för informationen som delas.
  • Företaget kan uppdatera ett eller alla 5,000 i realtid
  • Slutar någon kan dennes kort snabbt ersättas med den nya representanten
  • Visitkorten kan anpassa efter alla språk och det är inte ovanligt att en person har flera digitala visitkort
  • Företaget uppfattas snabbt som modern, digitalt och miljövänligt
  • Billigare än visitkorten gjorda av papper

– “När vi utvecklade produkten trodde vi att vi uppfunnit ett digitalt visitkort som skulle hjälpa den enskilde att slippa bära med sig papper men under de fåtal år vi varit igång så ser vi att vi ersätter/revolutionerar något mycket större”, avslutar Martin Strempel.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>